De la imatge fixa a la imatge en moviment


PRIMERS PIONERS DEL CINEMA I EL QUE VAN APORTAR

  • HERMANOS LUMIERE

Van fer la primera projeccció a França el 28 de desembre de 1895, la pel·lícula titulada "La sortida de la fàbrica", la qual durava uns 45 segons. Pioners de la fotografia i inventors del cinematògraf. Aquest era un instrument que donava una seqüència d'imatges, que creaven la sensació de moviment, gràcies a la persistència retiniana
cinematògraf.

Resultat d'imatges de la sortie de l'usine

El cinematògraf funcionava per una maneta que permetia el moviment intermitent de la pel·lícula a 16 imatges per segon.

Resultat d'imatges de cinematograf


  • THOMAS A. EDISON

Anomenat el Mag de Menlo. El 1877 va crear el fonògraf, que va ser el primer aparell capaç de gravar i reproduir so. El 1890 va crear el kinetoscopi, una caixa que contenia unes bobines que permetien veure una pel·lícula individualment.

                Resultat d'imatges de FONOGRAFO                                          Resultat d'imatges de kinetoscopi
                             Fonògraf                          Kinetoscopi


Tenia una empresa de televisió anomenada Nickelodeon. Crec la primera productora de cinema a EU, anomenada Black Maria a 1893 prop de New Jersey. Era un teatre kinetoscópico, una càmera fosca enorme.

Resultat d'imatges de black ,maria

  • George Melies
El seu pare era propietari d'una fàbrica de sabates, en la qual el no voler continuar. Era mag i il·lusionista, ha afegit els efectes especials al cinema, creant al seu torn la ciència ficcción. Va assistir a la primera projecció dels Lumière i va intentar comprar un cinematògraf, no ho consigió i va inventar un ell.
Per accident va descobrir el tall com trancición i va crar disolvencias, a més de ser pioner de split screen. Va introduir elements de teatre com el guió, maquillatge, vestuari, escenografia, divisió en escenes i actes.
Creà una producció a Ney York anomenada "Star Film Agency", a Chicago funda l'American Star-Film Company & quot; per produir pel·lícules. La seva producció més excel·lent ho va ser "Viatge a la Lluna" al 1902.

Resultat d'imatges de viaje a la luna melies


QUINS APARELLS S'UTILITZABEN AL PRINCIPI

  • CRONOFOTOGRAFIA

Etienne Jules Marey en 1888 va crear una nova càmera "cronofotografia" en què utilitzava cinta de paper en lloc de plaques de vidre.

Resultat d'imatges de CRONOFOTOGRAFIA


  • CINEMATOGRAF

Proporciona una qualitat suficient, tant en la presa de vistes com en la projecció d'aquestes.
La primera versió la va fabricar artesanalment Charles Moisson.
Aquesta primera càmera servia també com projector i com tiradora de còpies.

Resultat d'imatges de cinematografo lumiere

  • OBTURADOR

Impedia el pas de la llum mentre la pel·lícula avançava, i la deixava passar quan la cinta de cel·luloide s'aturava, amb el que s'aconseguia que la llum impressionés la pel·lícula de manera estable i amb suficient nitidesa.

Aquest invent consistia en un mecanisme de lleva triangular que accionava les dents que s'introduïen a les perforacions, de manera que arrossegaven la pel·lícula i la detenien davant de l'objectiu durant dues terceres parts del temps total; les dents tornaven a pujar en buit per arrossegar novament la pel·lícula cap avall amb l'obturador tancat.

Resultat d'imatges de PRIMER OBTURADOR


  • FONOGRAF

Eina més comuna per a enregistrar i reproduir so mecànic des de l'època dels 1870 fins a la dècada dels 80. Va ser inventat per Thomas A. Edison al 1877. Altres inventors tenien dispositius produïts que podien gravar sons, però el fonògraf d'Edison va ser el primer capaç de reproduir el so gravat.

Resultat d'imatges de FONOGRAF


  • KINETOSCOPI

Dispositiu previ al projector cinematogràfic inventat per Thomas A. Edison i per William Dickson a finals de la dècada de 1880, a partir de la versió del zoopraxiscopio d'Eadweard Muybridge.
El dispositiu era un aparell destinat a la visió individual de bandes d'imatges contínues però sense la possibilitat de projectar-se en una pantalla.

Resultat d'imatges de KINETOSCOPIO

QUINES VAREN SER LES PRIMERES PEL·LÍCULES I DE QUE TRACTAVEN


Viaje a la Luna
Un grupo de hombres se embarca en un viaje espacial para explorar la luna. Al llegar allí descubren que esta está habitada, siendo capturados por las criaturas lunares. Esta revolucionaria película fue obra del director francés Georges Méliès y supuso una revolución en el mundo del cine.

                       Resultat d'imatges de viaje a la luna melies


The Golden Louis
Una àvia envia a una nena una nit a pidolar pels carrers nevats de París. Per la seva banda passen insensibles gresca, i finalment s'adorm abans que un passejant li deixi un luis d'or en la seva sabata. Però un jugador de ruleta sense diners pren prestada la seva moneda per guanyar una fortuna per a la nena.

The Golden Louis (C)

Asalto y robo de un tren
Narra l'assalt a un tren per part d'uns bandits. De 8 minuts de durada, "Assalt i robatori d'un tren" va influir de manera decisiva en el desenvolupament del cinema perquè incloïa innovacions com el gènere western i sobretot el muntatge d'escenes filmades en diferents moments i llocs per compondre una unitat narrativa. Assalt i robatori d'un tren va tenir un gran èxit i va contribuir de manera notable a que el cinema es convertís en un espectacle massiu.
Asalto y robo de un tren (C)
¡Pobre Pierrot!
"Pobre Pierrot!" és una pel·lícula francesa de dibuixos animats, dirigida per Émile Reynaud, que es va estrenar al novembre de 1892 al Musée Grévin de París i es va projectar ininterrompudament fins a febrer de 1894 mitjançant el teatre òptic, un sistema d'il·lusió de moviment inventat pel mateix autor , que projectava una pel·lícula sobre una pantalla translúcida fent-la passar davant d'una font de llum dotada d'un sistema de miralls. La història desenvolupa una trama còmica entre els personatges, extrets de la "comèdia de l'art" italiana, Arlequí, Pierrot i Colombina.

¡Pobre Pierrot! (C)

La escena del jardín de Roundhay
Aquesta és la pel·lícula més antiga que es conserva: es va rodar el 14 d'octubre de 1888 a Anglaterra, al jardí de Grange de Oakwood, Roundhay, Leeds (West Yorkshire). El realitzador va ser el francès Louis Aimé Augustin Le Prince. Les persones que apareixen en aquest film són: el seu fill Adolphe Le Prince, els seus sogres Sarah i Joseph Whitley, i Harriet Hartley, una amiga de la família.

El Jardín de Roundhay (Roundhay Garden Scene) (C)






Comentarios

Entradas populares de este blog